My Little World

Hello!

A girl name arzila firdaus who has a feelings and try to confess it throuh his blog . Welcome to his world xx

Story | About |
Tagboard!


!

Big Claps

Template:
Rotikaya same-same
Freebies:tirex
Editor:AZIE
Other: Mr. youtube, Mr. Google
Countdown SPM
Tik tik waktu berdetik ... Jam berpusing tanpa henti, bumi berputar setiap masa dan tanpa disedari dah 4 bulan insan yg bernama azie menjalani kehidupan sebagai pelajar yg berusia 17thn & tentunya calon SPM ! Tipu lah kalau semua pelajar seusia ku yg tdk struggle pd tahun nie . Mgkn ada lah pelajar yg endah ta endah je dgn spm sbb mmg ta minat nak belajar tapi dipaksa belajar oleh parents !
"Da bulan 4 kalau korang masih tkde kesedaran nak spm , cepat cepat lah menangis"-PN ROSESITA
Blurpp , kata kata cikgu membuatkan aku menelan air liur & berfikir 100001x. Aku dah bersedia ke nak menghadapi spm? Kalau da bersedia cukup ke senjata & bekalan aku utk menghadapi spm? Mcm mana kalau aku belum bersedia? Mcm mana kalau time exam ada soalan yg aku ta dpt jawab or lupa? Mcm mana kalau aku ta mampu nak bahagiakan parents aku? Dan bermacam fikiran lagi yg bermain di kotak pemikiranku. Sungguh aku benar benar takut memikirkannya :/
Pernah ta rasa mcm ada sesuatu menghasut bila kita tengah bersemangat nak study . Mcm ada suatu bisikan yg membuat kita alpa dgn tanggungjawab kita sebagai pelajar yg bakal menduduki spm tahun nie ! Susah rupanya nak kuatkan semangat utk terus belajar dgn tenang kan? Tapi takkan la kita nak tewas sebelum bertarung kan? So, azie please kuatkan semangat utk belajar. Jgn menyerah sebelum mencuba. Jangan menangis sebelum pertarungan sebenar tiba. No one yg dilahirkan bodoh kat dunia nie. Hatta, org yg pandai sekalipun bermula dari bawah. Yg membezakannya adalah usaha !! Aja aja fighting , chaiyok :)). InshaAllah , dgn semangat & usaha utk belajar kita akan berjaya. 
Ramai yg merungut bila tau minggu depan ada MIBF termasuklah aku. Sungguh aku akui bahawa ia sebenarnya sgt membebankan. Awal bulan 5 pula dah mid year. Mmg struggle gila la. Tapi cikgu kata ada byk test nie la yg mengasah minda kita utk mengingat & mempersiapkan kita dgn SPM SEBENAR ! INSHAALLAH , AZIE MAMPU BERJAYA UTK MENCAPAI STRAIGHT A+. 
Wahai anasir anasir jahat jgn la kau dtg merayu & mengoda aku lagi supaya bersikap malas !! Another 201days and bupp the days that all of we afraid will come. Dont worry if we had done our preparation ;)
 


Older Post | Newer Post